Szukaj na blogu

środa, 7 września 2016

CIASTKA PRZEZ MASZYNKĘ PRZEPIS Z KUCHNI POLSKIEJ


                     Uwielbiam ciastka kręcone przez maszynkę. 
Kruche, mocno maślane, przywołują wspomnienia z dzieciństwa ...
Na blogu mam już przepis na ciastka przez  maszynkę mojej Mamy, a tym razem sięgnęłam po stary przepis z Kuchni Polskiej.
Oba przepisy są bardzo zbliżone zarówno w składnikach, jak i w smaku, dlatego trudno mi ocenić, które są lepsze ;-)))
Ciastka można wzbogacić np. o kakao, zmielone orzechy czy mak, ale ja nie ukrywam, że kocham tę najprostrzą, tradycyjną wersję.
Jeśli nie posiadacie przystawki na maszynkę do ciastek, to spokojnie możecie ciasto rozwałkować i wycinać kieliszkiem, czy ozdobnymi foremkami dowolne kształty.
Zaręczam, że i tak będą pyszne!!!
                    

Składniki: (na 3 blachy ciasteczek)


  • 400 g mąki pszennej
  • 200 g masła o temp. pokojowej 
  • 2 łyżki  kwaśnej śmietany 
  • 120 g cukru pudru 
  • 2 żółtka 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • cukier wanilinowy

Wykonanie: 


Wszystkie składniki połączyć, można to zrobić mikserem przy użyciu haka. Ciasto przykryć folią i wstawić do lodówki na 1 godzinę. 
Do maszynki założyć końcówkę do ciastek, wkładać partiami schłodzone ciasto. Równie dobrze możemy rozwałkować ciasto na stole i wycinać ozdobnymi foremkami małe ciasteczka. Ciastka wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180st na około 10-12 min. (do delikatnego zezłocenia się).




3 komentarze:

  1. sup er byłyby gdyby dołożyć 1 łyżkę wytopionego smalcu gęsiego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mama moja zawsze dodawała smalec do ciastek, tylko chyba nie gęsi. Pyszne były, do dziś pamiętam ich smak ...

      Usuń
    2. smalec dodaje delikatności i kruchości

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF