Szukaj na blogu

piątek, 12 lipca 2013

POWRÓT DO SZKOŁY CZYLI KOTLECIKI Z JAJEK

Kotleciki z jajek - na piątkowy obiad jak znalazł! :-) 
Lubiane chyba przez wszystkich, i znane od czasów ... przedszkola!
 Kiedy nie mam pomysłu (albo zbyt dużo czasu) na bardziej wymyślny obiad robię właśnie klopsy z jajek. Robię ich zawsze całą górę, bo lubimy wszyscy i na zimno i na ciepło.
 Banalne, ale jakże smaczne danie :))




Składniki:

  • 7 jajek ugotowanych
  • 1 jajko surowe
  • koperek lub natka
  • 1 kajzerka lub odrobina bułki tartej
  • cebula
  • bułka tarta
  • sól,pieprz
  • olej do smażenia

Przygotowanie:

Bułkę namoczyć, jajka ugotować na twardo, obrać i zmielić wraz z wyciśniętą bułką. Równie dobrze można je po prostu podusić widelcem - będzie szybciej. Dodać posiekaną i podsmażoną cebulę,sól,pieprz,koperek,wbić surowe jajko i  wymieszać. Uformować kotlety. Obtaczać w tartej bułce i smażyć na oleju z każdej strony na złoty kolor. Fajnie smakują na ciepło jako danie obiadowe, z ziemniakami i sałatą - jak u mnie :)




8 komentarzy:

  1. jeszcze nigdy nie jadłam, a szkoda, bo twoje wyglądają na smaczne:) W sam raz na piątek-bez mięsa, a pożywne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam:)szybciutki pomysł na obiad, albo przekąskę i są naprawdę smaczne!

      Usuń
  2. Obiad idealny, z chęcią bym taki zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obok jajek sadzonych to mój ulubiony zestaw obiadowy :) nie jestem wymagająca... :)))

      Usuń
  3. Ten przepis uratował mi dziś życie, i to całkiem dosłownie. Jestem studentka i moja spiżarnia wygląda dość ubogo. Są jeszcze słoiki od rodziców, ale nie mogę już tego przełknąć. Ot w moim dzisiejszym zapasie miałam właśnie tylko jajka, bułki i bułkę tartą (no może jeszcze margarynę i majonez) i myślałam, że będę głodować... Kotleciki wyszły pyszne, a musze przyznać, że jadłam je pierwszy raz. Bardzo smakowały mi z odrobiną majonezu. Dziękuję za przepis i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to ... pierwszy raz uratowałam komuś życie i ... nie ukrywam jest to baaardzo przyjemne uczucie :) A tak na poważnie to cieszę się, że przepis się przydał. Na moim blogu znajdziesz sporo prostych przepisów za przysłowiowy "grosik" bo nie lubię "wysady" w kuchni. Prosto, , zdrowo, smacznie i tradycyjnie - moja dewiza :) Zapraszam więc do przeglądania pozostałych przepisów :)Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Jeśli mogę wiedzieć, ile takich kotlecików wychodzi? Nigdy ich nie robiłam i zastanawiam się czy wystarczy dla 4-osobowej rodzinki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że z 7 gotowanych jajek + dodatki otrzymasz ok 10 średniej wielkości kotlecików :)) Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF