Szukaj na blogu

sobota, 5 marca 2022

PROSTE CIASTECZKA SEROWE Z CUKREM

Ponieważ w  lodówce zalegała mi kostka twarogu,  postanowiłam wykorzystać ją, i upiec serowe ciasteczka. 
Bardzo lubię takie zwykłe, proste przepisy, uwielbiam ciasta posypane tylko cukrem lub cukrem waniliowym... dlatego serowe ciasteczka są moimi ulubionymi - ze względu właśnie na swoją prostotę, szybkość wykonywania, no... i oczywiście walory smakowe 😊




Składniki: (na 2 blaszki) 
  • 200 g masła 
  • 200 g twarogu (nie musi być mielony)
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki zimnej wody
  • ½ szklanki cukru + odrobina cukru wanilinowego - do obtoczenia ciasteczek

Wykonanie:

Schłodzone z lodówce masło zetrzeć na grubych oczkach tarki. Dodać pokruszony lub poduszony widelcem twaróg i przesianą mąkę . Następnie dodać żółtka i wodę. Szybko zagnieść ciasto. Zawinąć je w folię, włożyć do lodówki i chłodzić  minimum 1 godzinę.
Po wyjęciu z lodówki rozwałkować cienko. Wykrywać koła za pomocą szklanki lub wiekszej literatki. 


Do miseczki wsypać cukier, obtoczyć każdy wycięty krążek ciasta w cukrze,


następnie złożyć na pół i ponownie obtoczyć w cukrze,


i jeszcze raz złożyć na pół i obtoczyć w cukrze.


Ułożyć na blaszce posmarowanej masłem i posypanej mąką lub bułką tartą lub wyłożonej papierem do pieczenia.


Piec około 18 - 20 minut w temperaturze 175 st.




14 komentarzy:

  1. Zaraz będę piekła, prosty przepis.dziękuję. 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo prostge najlepsze 😉 Mam nadzieję, że będziesz zadowolona z efektu.

      Usuń
  2. Piekłam takie,ale bez twarogu w Niemczech.Nazywają się Schwäbische Plätzchen.Pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. No niestety klapa, piekłam 23 minuty w 175st i surowe w środku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dlaczego. Moje po 20 minutach juz brązowiały, więc skróciłam czas pieczenia drugiej blaszki do 18 minut. Przyznam jednak szczerze, że ja mało kiedy trzymam się wskazanego czasu pieczenia. Ciastka zawsze piekę do uzyskania złotego koloru.

      Usuń
  4. Witam, dlaczego ciastka po 25 minutach są jeszcze surowe w środku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Nie mam pojęcia, u mnie po 25 minutach byłyby przypalone :-(

      Usuń
  5. Szkoda ze Post ale moze by Tak na 19 Marca, Patrona naszego tube USA kościoła. Z pewnością upieke.

    OdpowiedzUsuń
  6. dziś pieczę,ciasto już w lodówce

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis zapisany i na pewno niedługo go wypróbuję;) Zaintrygowały mnie te ciasteczka:D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF